En ny dag i den ”härliga” verkligheten

Hej ALLA ni som läser!

 

 

Vill börja med att tacka för att så många läsare varit inne på min sida så att jag blev under gårdagen det ”hetaste inlägget”! 1000 Tack!

Och jag är och har alltid varit en öppen och ärlig person, och kommer fortsätta med det!

Så med väldigt trötta ögon ska jag nu  skriva lite om dagens händelser.

 

Dagens händelse handlar  inget mindre om att Jag och Daniel varit på rättegång!

Denna rättegång handlar i grunde botten om varför det gick ”snett” för vår dotter Sofia från början.

 

Kl. 13.00 i Attunda så befann vi oss där. Sofia avböjde från att medverka då det var jobbiga minnen. Med full förståelse anser jag? Det fanns ju inspelat på band.

Men att se denna 23-åriga person sitta och fullkomligt ljuga och hota med att ”plocka oss” är så illamående framkallande som det bara kan bli!

 

Undrar om den påstådda guden där uppe testar ens förmåga att orka?

Vad vet jag. Men en sak kan jag säga!

Vore det inte för att jag är gravid och har den där lilla ”spärren” kvar,

(än sålänge) så hade jag gjort verklighet av hans egna påstående!

Han gjorde sig till ett totalt åtlöje i rättsalen , och det straffar ingen mindre än han själv!

Men att bara bli provocerad av ett sånt äckel som han faktiskt är, är illa nog efter allt som varit.

 

Sofia är inte den enda 13-åring som han utnyttjat! Flera har (vågat?) träda fram efter min anmälan mot honom, och därför blir han nu fälld för sexuellt utnyttjande, (våldtäckt) av minderårig. 

Nu ska erkännas att det känns bra och är mycket stolt över min dotter som faktiskt vågade sitta i ett förhör hos polisen och säga den jobbiga sanningen mot en sånhär sjuk människa!

Förhandlingarna ska vara helt klara inom en kort framtid, enligt åklagaren.

Och det väntar jag med dubblade känslor på..

 

Mer har jag inte att tillägga just idag. Så jag återkommer imorgon, och önskar

alla er en god nattsömn!

 

Kramar!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 reaktioner på ”En ny dag i den ”härliga” verkligheten

  1. Du verkar vara en så stark person, och du lever verkligen upp till ordet MAMMA. ❤
    Beklagar allt ni behöver gå igenom och allt skit ni tvingas ta från andra. Men….

    "Allt som inte dödar mig gör mig starkare."
    (Mai Zetterling)

    Hoppas att det är ok att jag länkar till din blogg från min hemsida?
    http://www.problemsvar.se/

    Massa kramar och styrka till hela er familj!
    / Problemsvar

    • Hej!

      Tack för dina ord! Värmer!
      Jag brukar alltid tänka så med!
      ”Det du inte dör av, gör dig starkare” Mycket bra citat!

      Självklart får du länka min sida!
      Jag skriver alltid öppet och ärligt, sån jag är.

      Kram
      / Helle

  2. Hej en tanke fick jag när jag läste din blogg.
    För det första blev jag lättad över att din dotter är funnen.
    Min tanke var mer (hoppas du inte tar illa upp)
    Men du har bilder på henne. De flesta som har läst tex aftonbladet eller som har facebook vet hur hon ser ut.. Och sen berättar du om att hon blivit våldtagen ( sexuellt utnyttjad). Känns lite som uthägning.
    Detta kan låta/tolkas jävligt illa! men ska inte du som mamma skydda din dotter? Jag menar då mot uthängning inte våldtäkten för inte ens min mamma (som jag anser vara världens bästa mamma , för vem anser inte det om sin mamma 😉 ) kunde skydda mig för det. Jag var 14 och det kom inte fram förän jag var 16.. Men jag är idag 23 och ännu kan jag känna lite hat/ilska mot att hon pratade om det öppet med ”de närmaste” men du skriver ut det Och lägger upp bild på henne.

    Jag påstår inte att HON gjort något fel, inte heller att hon skall skämmas. Tvärtom!
    Men folk tittar aldrig desamma på en igen.
    Ögon fulla med medlidande, frågor som inte vågas ställas men man vet att dom ligger och klurar på dom.. i väntar på rätt tillfälle. Folk snackar, tisslar och tasslar..
    Är din dotter fullt OK med det?
    Hon är 13, Ska hon behöva vara OK med det?

    MVH (tro det eller ej men) en vänlig själ.

  3. Hej!

    Du behöver inte be om ursäkt för din fråga, den är helt okej!
    Jag kan börja med att säga att jag inte hänger ut min dotter på det sättet. Sofia har varit med
    på bild när hon var försvunnen på otroligt många sidor på Facebook, samt olika forum och Aftonbladet m.m.
    Och när jag skriver om denna ”mogna” kille så är det inte bara min dotter som är drabbad av honom, det är flera flickor i samma ålder. Och ordet våldtäkt kan tolkas på flera olika sätt. Det första som dyker upp i huvudet är förmodligen något i stil med: I en skog mot deras vilja?
    I detta fall så är det sexuellt utnyttjande av minderårig, Och det blir i lagbokens term våldtäkt.

    Sofia skyddar jag till över 100% och det tror jag att dom flesta kan se. Och hon är helt okej med
    detta! Hon får inte blickar… hon får snarare dom orden av sina vänner och jämnåriga, (som du sa med)
    att hon inte ska skämmas! Det är inte hennes fel, och att det är starkt av henne att våga gå igenom detta. Liksom dom andra utnyttjade flickorna.

    Idag har vi flyttat ifrån det stället där allt detta var, och då jag vet att den här dåren kommer åka fast!
    Så är syftet med inlägget att få andra att våga, tänka att det faktiskt inte är offrets fel! m.m.

    Så som du förstår så hade det hela rört sig om en ”grym våldtäkt” så hade jag inte publicerat det.
    Men med min dotters försvinnande, denna person på fri fot m.m. så är jag istället öppen om det.
    Frågorna hade kommit förr eller senare ändå.
    Ledsen att höra det du fått gå igenom, Det ska inte behöva hända någon!

    Hoppas du fått svar på din fråga lite.

    Mvh/
    Helle

Lämna en kommentar