Vad är smärta?

Hej som i Hönsig!

Solen skiner, och oftast säger det flesta att man får extra städlust då?

Personligen kan jag bara säga: nej för fasen, inte alls! Satt och tänkte lite på det där med städ”lust”. Har man nånsin det igentligen? Jo när jag skrev för ettag sen så hade jag lusten att möblera om ju, och visst det städades som vanligt och plötsligt var klockan 20.30…. Lusten att möblera om fanns där, men orken?…..neheheheee ni!

Så lusten finns, men inte orket… Hur gör man dåra? Tja jag tänker nåt i stil med: Äh! det är ju snart jul.. och då ska granen fram och då möblerar jag ju om! Jag städar ju faktiskt varje dag ändå så det måste ju vara okej..

Jaja nog om det.

Så vad händer annars just idag? En jäkla massa! Nåt av värde?…ne inte direkt. Förutom att vara med min lilla sötnöt Thea naturligtvis 🙂 Samma lilla sötnöt som börjar på dagis i Augusti!….

Där är tankarna många! Visst jag har varit med förr och allt det där, men något som alltid spökar i tankarna är ju självklart: Kommer det gå bra? Kommer någon liten annan snorig unge gå och putta omkull henne? Tror alla normala föräldrar känner likadant. Kommer hon gråta när mamma går?….. 

Självklart kommer ju inte drömtanken att ske.. D.v.s. att någon pojke på 1,5 år (som redan lärt sig prata flytande) frågar Thea lite gulligt: Öh! Får man bjuda bruden på lite välling?

För att citera reklamen: Nej, så går det förmodligen inte till…Dagis är annorlunda.

Så frågan är: Vad känns och Vad gör ont? Personligen tycker jag såhär:

En hård arbetsdag känns, huvudvärk känns, föda barn känns, ryggvärk känns m.m.

MEN att se sitt barn ledsen och inte kunna göra något (som lämna på dagis, gråtandes efter en) och gå….Det gör Ont! 

Sen går man i vanlig ordning därifrån med mobilen i handen, tänker nåt i stil med…Nä men nu har det ju iallafall gått 4 minuter… nu ringer jag och kollar om allt är bra?

Till er som inte fått barn än kan jag bara säga, vänta och se!

Jag återkommer under kvällen, nu ska vi på dagens andra äventyr.

Kramar till er!

Intar mammas säng och kollar barnkanalen med lite blåbärssoppa! Kan det bli bättre!

 

Bild

 

 

Lämna en kommentar