Rätt eller fel?

Nämen hej igen!

Äntligen funkar internet igen. Höll på att bli galen ettag där när man inte fick sitta och knappa av sig! Så vad har hänt sen sist då? Jo, allt möjligt kan jag säga! Bortsett från allt skräp i vardagen som…man slänger….ja, dvs städa dåra så har jag tänkt på följande:

Vad är okej att skriva på sin blogg? Och något jag personligen undrat är ju naturligtvis även om ”vissa” läser det? Jag kan bara garva för mig själv när jag nu vet att dessa ”vissa” faktiskt gör det!

kan bara säga:

Läs på ni! Do it!

Jag längtar mycket till midsommar! Det ska bli skoj med barn och vuxna! Känns som jag varit avskärmad från vännerna i Täby ettag. Det har varit tråkigt, men just dessa vänner kommer jag träffa på midsommar! 🙂 så JA Jag tänker på er mycket!

Amandas skolavslutning var 7:an  och äldsta Sofia gick ut 9:an! Jösses!

Och mina Ladies var vackra som få! Och gå ut 9:an är ju lite speciellt, och efter allt Sofia varit med om så gick hon ändå ut  med mycket bra betyg! Jag kan bara säga som jag sa till henne personligen:

Efter allt du gått igenom så sitter du här, vacker som få, och med grymt bra betyg…Ingen är stoltare än mamma! Men kom ihåg att DU ska vara stolt över dig själv också! Love u!

Jag fick ett meddelande från en underbar vän på fb i min inkorg, hon har följt min blogg och skrev så fina ord så man nästan blev tårögd. en mening av det var:

Om man kan gå i mina fotspår efter hälften jag gått igenom, och fortfarande hålla humöret uppe! Hur orkar du? Stor respekt. ( Du vet vem du är ) Stor kram!

Och ja, hur gör jag det? Det vet jag faktiskt inte. Det enda jag kan säga är att min lycka är att följa mina 3 underbara barn samt vara deras trygghet, det är nog det som får mig att faktiskt orka. Det måste vara det… någon annan förklaring hittar jag inte.

Hittills har jag ju skrivit saker som man faktiskt ”får” skriva… Sen har man andra saker i knoppen som vill ut i finger topparna… men om det är okej att skriva det vet jag inte, eftersom det inte handlar om mig… Men för fasiken ni känner ju mig vid det här laget och vet att på MIN blogg skriver jag vad jag vill! Så vi säger såhär…Ehuhum!:

Vilka mål tycker ni borde gå före i domstolar och rättegångar… Jag vet inte hur ni känner, men min personliga uppfattning är att rangordningen på listan bör vara:

1. Mord och barnmisshandel (av alla slag)

2. Våldtäkter

3. Misshandel

4. resten av alla brott

Fika i rättsalen!

5. Böter till dom som råkar tömma blåsan utomhus..

6. …eh..böter till stackars cyklister som glömde  hjälmen…

Ja ni fattar, onödiga fall helt enkelt.

Ytteligare en fika i rättsalen!

Och till sist!

7. Lite tjafs mellan grannar på någon gård…

Avslutar med att tänka lite och skakar på huvudet.

Nä! Nu ska jag logga ut för stunden, för att sen återkomma…. onödiga ord, det fattar man ju redan 🙂

Kram sålänge!

Lämna en kommentar