Ordagrant !

Hej som i Hej!

Har ni tänkt på en sak.. att alla människor där ute har något ord eller en mening

(eller både och) som inte passar… Passar helt enkelt inte in!

När man säger just ”det där” som du avskyr så ryser du till? eller gör en diskret grimas? osv!

Klassikern (som jag håller med om är) te.x. 

Kex = Sheks…..? eh..say what?

Vilket/vilka ord Du inte vill höra vet ju bara du själv, men Mina är solklara!

Det är inga ”uttalande fel”, nej det är meningar och ord som man hör hela tiden!

Ponera nu att du sitter och ska föra en vettig dialog med någon närastående och svaret (efter mycket om och men) blir:

-Okej…

eller ännu värre:

-Jag vet inte…

 

Alltså självklart kan man ju säga dom orden ibland! Det gör vi alla, men det är riktigt störigt att höra det från vuxna människor i kanske viktiga samtal.

Man kan i vissa samtal översätta dessa ord till sin rätta mening ur personens mun! Alltså:

 

Ordet ”Okej”s riktiga mening kan då alltså vara =

1. Jag håller inte med, men ”okej”…

2. Personen menar kanske:  ja, ja du har rätt. Jag ska skärpa mig…

Följdfrågan: Du är vuxen så.. typ när?… Tänkbart svar: Jag vet inte?

 

Ordet från personen som säger ”Jag vet inte” kan väl tänkas vara =

1. Personen ”på riktigt” vet inte…(oftast bullshit)

2. Personen ifråga tänker inte under några omständigheter yttra ett ord till! Spelar ingen roll att personen blir klassad som dum i huvudet, känslokall, osocial m.m…nix! Personen tänker att den fysiska ansträngningen utsätter man sig inte för i onödan!

Eh….nehepp?

Förtydligande: Tala…tillsammans… Sam-Tala…= Samtal.

 

Jaja nog om detta! Så vad händer annars? Amanda sitter och tittar på Lets Dance! Och jösses jag skulle vilja säga så mycket….men väljer att låta min ödmjuka sida tala :)…alltså d.v.s.

Så hoppas jag att Markolio tar hem hela skiten!

Och så hoppas jag att Maria Montazami snart inser att kameran faktiskt har varit på hela tiden när hon pratar med sin….speciella röst. Ska bli kul att se vem som vinner 🙂

Och min underbara lilla tjej överraskade mig med att ha diskat och städa köket! 🙂

Kärlek till er, och speciellt Amanda!

Kramar!

 

Bild

Lämna en kommentar